دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1397 - 02:45
نماینده مردم رشت در مجلس مطرح کرد؛

بازدید خلاف قانون از دانشگاه علم و صنعت بر اساس گزارش منافقین/ نباید اجازه چنین بازدیدی داده می‌شد

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با انتقاد از بازرسی بدون اطلاع آژانس از دانشگاه علم و صنعت، گفت: به نظر این بازرسی بر اساس گزارش سازمان منافقین و تبلیغات منفی آنها علیه ایران صورت گرفته باشد.
کد خبر : 293686

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در واکنش به بازرسی بدون اطلاع بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت تهران، گفت: وزارت امور خارجه ایران باید مانع انجام اقدامات خارج از پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شود، حضور بازرسان آژانس بدون اطلاع قبلی در دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تحقیقاتی مورد تایید ما نیست.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر ایران از برجام نتایج مطلوب دریافت نکرده که دست بسته در مقابل آنها عمل کنیم، اروپایی‌ها هم هنوز تضمین‌های عملی لازم را ندادند. بنابراین تا زمانی که اروپایی‌ها تضمین‌های لازم را به ایران بدهند نباید مانع چنین رفتارهای گستاخانه و دور از تعهدات آژانس شد.


وی افزود: جمهوری اسلامی به دلیل فتوای رهبری مبنی بر "حرام" دانستن، اصلا به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست، اما زمانی اجازه نظارت بر رفتار انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به بازرسان آژانس داده می‌شود که جمهوری اسلامی از برجام سود ببرد. با خروج آمریکا هم به شرطی به این توافق پایبند خواهیم بود که تضمین‌های عملی از سوی اروپا تامین شود.


بازرسان آژانس نمی‌توانند آزادانه از دانشگاه‌ها و مراکز نظامی بازدید و نمونه برداری کنند


جعفرزاده ایمن‌آبادی یادآور شد: در شرایط کنونی هیچ گونه تعهدی برای جمهوری اسلامی در این زمینه وجود ندارد کما اینکه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم نمی‌توانند آزادانه از دانشگاه‌ها و مراکز نظامی یا هر مراکز هسته‌ای بازدید و نمونه‌برداری کنند.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فعالیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شرایط کنونی باید در ایران مسکوت باشد زیرا ادامه همکاری‌ها به تعیین تکلیف برجام بستگی دارد، بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا ارزشی برای جمهوری اسلامی نداشت زیرا یک جانبه است بنابراین در صورت تامین منافع می‌توان به ادامه همکاری‌ها پرداخت.


وی ادامه داد: خروج ایران از برجام به معنای تولید سلاح اتمی نیست، جمهوری اسلامی معتقد است که ساخت سلاح اتمی حرام بوده لذا به دنبال آن نیست اما اقدامات صلح‌آمیز هسته ای را در صورت خروج از برجام ادامه خواهیم داد.


نباید اجازه چنین بازدیدی داده می‌شد


جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: به نظر می‌رسد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پا را فراتر از خود گذاشته حال آنکه اجازه چنین بازدیدی نباید به بازرسان داده می‌شد. در مقطع کنونی برجام معلق است لذا تا تعیین تکلیف نهایی از هرگونه بازدید باید جلوگیری کرد.


نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به نظر می‌رسد این نوع بازدیدها طراحی توطئه‌ای جدید علیه جمهوری است. این افراد بر اساس گزارش سازمان منافقین و تبلیغات منفی آنها علیه ایران دست به چنین اقدامی زدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته